Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

2022-2023

 
Alkalmazott nyelvészeti és fordítástudományi szekció
 
1. helyezés: Béres Zsófia Laura: Jelinek A Zongoratnárnő című regényének transzlációja – Translation and media translation of Jelinek's novel The Piano Teacher. Témavezetők: Dr. habil. Dobos Csilla, egyetemi docens és Dr. Paksy Tünde, egyetemi adjunktus  
 
2. helyezés: Juhász Boglárka: A műfordító mint kulturális bróker: Theodor Storm Aquis submersus című novellája Szabó Lőrinc fordításában – The literary translator as cultural broker: Theodor Storm's short story Aquis submersus translated by Lőrinc Szabó. Témavezető: Barna László, egyetemi tanársegéd
 
3. helyezés: Dr. Kassai Andrea: Szórövidítések, betűszavak és hangulatjelek az írott digitális kommunikációban – Abbreviations, Acronyms and Emojis in Written Digital Communication. Témavezető: Dr. habil. Dobos Csilla, egyetemi docens. 

Németh ZsuzsannaA Grimm testvérek nyomában – A német mesevilág vizsgálata fordítói szemszögből – On the trail of the Brothers Grimm – The World of German tales in perspective of a translator. Témavezető: Dr. habil. Dobos Csilla, egyetemi docens. 

 

Idegen nyelvi szekció

1. helyezés: Tóth Dániel: Amerikai Cenzúra: Betiltott könyvek az évtizedek során – American Censorship: How book banning has changed over the decades. Témavezető: Dr. Harry Edward Bailey, egyetemi docens

2. helyezés: Kollárcsik Petra: Digitális eszközök használata a német mint idegen nyelv tanulásában – Digitale Tools beim DaF-Lernen. Témavezető: Dr. Paksy Tünde, egyetemi adjunktus 

3. helyezés Gombos Éva Eszter: Diszlexiás diákok támogatása a német mint idegennyelv oktatásban – Unterstützungsmöglichkeiten für Schüler mit Legasthenie im DaF-Unterricht. Témavezető: Dr. Paksy Tünde, egyetemi adjunktus. 

Sedlák Fanni: Az angol és német szóalkotási folyamatok összehasonlítása a Covid 19 kapcsán – The comparison of English and German word formation processes in connection with Covid 19. Témavezető: Dr. Kriston Renáta egyetemi docens 

Oszlovics Kitti: Az angol szenvedő szerkezet tanításának funkcionális megközelítése – A functional approach to teaching the passive voice in English. Témavezető: Magnuczné dr. Godó Ágnes, egyetemi docens 

Sári Patrik: A Mason-Dixon Vonal hatásai napjaink Amerikájában – The effects of the Mason-Dixon Line in today’s America. Témavezető: Láng Viktória, mesteroktató.